A címben szereplő állítás persze még mindig inkább a vágyálom kategóriájába tartozik, de amikor megtudtam, hogy Szirotkin szerződtetése mellett Robert Kubica lesz a Williams tartalék- és fejlesztőpilótája, voltaképp elégedetten dőltem hátra.
A szezonzáró Abu-Dabi tesz után egyre nyilvánvalóbb volt, hogy bár a Williams nagyon szeretné, hogy megtegyék a szenzáció számba menő bejelentést, miszerint a 2011-es, év eleji rally-balesete után náluk tér vissza teljes jogú versenyzőként Kubica, ez mégsem fog megtörténni. Azóta napvilágot néhány verzió, hogy - most a pénztől függetlenül, bár van-e olyan? - mért is Szergej Szirotkin lehet a befutó, és többnyire az volt a legfőbb érv, hogy Kubica nem tudta megfelelő módon működésre bírni a gumikat, míg az orosz fiú ebben (is) legalább olyan ügyes volt, mint a nagy nevű lengyel, ráadásul eggyel keményebb komponensen gyakorlatilag ugyanolyan gyors kört ért el, mint Kubica.
Már-már kínos volt végigkísérni a november végétől január közepéig tartó szappanoperát, aminek különböző fejezeteit itt most nem fogom feleleveníteni. A történetben a két pilóta mellett felbukkant Rosberg, különböző orosz pénzemberek, Putyin - és egyik héten az egyik tábor tűnt győztesnek, a másik héten az ellenlábasok.
Magam azon a véleményen voltam, hogy a Williamsnek, gondoljanak bármit is Kubica várható teljesítményétől, meg fogja érni, hogy vele kezdjék meg az évet - elvégre Robert marketing értéke elképesztően nagy, és tesztek ide vagy oda, csak és kizárólag valós versenykörülmények között derülhet ki róla, mennyire is jó, mire képes. Pont ellenkezőleg gondoltam: jön Kubica Stroll mellé, aztán ha ne adj isten nem válna be, akár egyetlen verseny után is el lehet tőle búcsúzni, és akkor beülhet a helyére Szirotkin. Ha ez a verzió lépett volna életbe, és Kubica netán csődöt mondott volna Melbourne-ben, biztos vagyok benne, ő maga lett volna az első, aki ezt belátta volna, és nem erőltette volna, ami nem megy.
Ehhez képest január 16-ától Szirotkiné a leendő második számú FW41-es ülése. De Kubica sem maradt teljesen hoppon, mert egy ravasz, már-már salamoni döntéssel a Grove-iak neki adták a tartalék- és fejlesztőpilóta szerepét. És ha belegondolok, bizony lehet, hogy Robert barátunk a végén így jár jobban. Nem véletlen, hogy a csapat video-üzenetében Paddy Lowe széles mosollyal áradozott Kubicáról, többször is hangoztatva, hogy mekkora öröm és megtiszteltetés a számára, hogy együtt dolgozhat vele...!
Mert így majd szépen a kezei közé kapja az új FW41-et a pénteki napokon, sőt, valószínűleg már a barcelonai téli teszten, gyorsan megtanulja a gumikezelést, és egykettőre jobban érzi majd az új gépet, mint a két ifjonc, állandó pilóta. Ha meg aztán a szezon beindultával a williamses süvölvények bármelyike esetleg a vártnál gyengébben teljesít, esetleg többet törik az autókat, mint az üdvös lenne, ki vetne követ a csapatvezetésre, ha a 19 évest vagy a 20 évest elküldenék kicsit pihenni, és amíg - úgymond - fejben összeszedik magukat, beültetik a helyükre a "jó öreg" Kubicát. Elvégre kéznél van, vétek lenne nem kihasználni a lehetőséget.
Kérdés, nem okoz-e aztán nagy meglepetést Stroll és Szirotkin érett és megfontolt versenyzéssel...
És mégis amondó vagyok, hogy látjuk még a rajtrácson Kubicát a 2018-as évad első félévében.
Mondjuk... a Spanyol nagydíjon...?
Fotók: Williams